Totaal aantal pageviews

maandag 20 januari 2014

199 kilometer

... stond er op de dagteller van de e-Orca toen deze namiddag de ondersteuning wegviel. Die kilometers heb ik niet allemaal vandaag gereden maar ik was wel nieuwsgierig of ik met één lading de 200 kilometer zou halen. Niet dus :) . Ik heb de voorbije week de ondersteuning vrij intensief gebruikt. Dankzij de Gentse Liggers Nocturne zat er wat offroad in waar ik de ondersteuning in "high" had gezet. Op mijn woon-werkritten reed ik ook in "high" stand.  Het is nu winter en ik sleep nogal wat mee naar mijn werk. De snelheid ligt niet zo hoog zodat de ondersteuning vaak meewerkt. Ik stel me voor dat ik op een zomerse toertocht in de "eco"-modus en bij snelheden boven de bovengrens een veel grotere afstand moet kunnen halen met één lading.

4 opmerkingen:

  1. Ik schrok heel even toen ik de eerste paar zinnen las, ik dacht nee hè, dit kan niet waar zijn. Pfff het was alleen maar omdat de accu leeg was. Juist positief dus eigenlijk. We hebben een paar testrijders op de GreenMachine die meestal zo rond de 170 kilometer op een lading doen. Als je alleen maar stadsverkeer doet dan daalt het aantal kilometers per lading drastisch tot zelf 60 kilometer op een lading. Dit komt puur door het vele optrekken en weer afremmen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jan Gaf al een voorzetje.
    Om precies te zijn volgens de specificaties is de accu 506 Wh (13,2 Ah * 38,4V). Met onze accu tester gemeten zitten onze accu's in nieuwstaat daar iets boven. In de praktijk hangt het van diverse factoren af of je de volledige capaciteit ook uit de accu kan trekken.

    BeantwoordenVerwijderen